Митрополит

Біографія митрополита Полтавського і Кременчуцького Федора (Бубнюка)

Храми єпархії

Храм Святого Архістратига Божого Михаїла в с.Петрівка

Свято-Миколаївський кафедральний собор м. Кременчука

Церква Покрови Пресвятої Богородиці у Полтаві

Список парафій Полтавської єпархії

Архів

2023-03

2023-02

2023-01

2022-12

2022-11

2022-10

2022-09

2022-08

2022-07

2022-06

2022-04

2022-02

2022-01

2021-12

2021-11

2021-10

2021-09

2021-08

2021-07

2021-06

2021-05

2021-02

2021-01

2020-12

2020-11

2020-10

2020-09

2020-08

2020-07

2020-06

2020-04

2020-03

2020-02

2020-01

2019-12

2019-11

2019-10

2019-08

2019-07

2019-06

2019-05

2019-04

2019-03

2019-02

2019-01

2018-12

2018-11

2018-10

2018-09

2018-08

2018-07

2018-06

2018-05

2018-04

2018-03

2018-02

2018-01

2017-12

2017-11

2017-10

2017-09

2017-08

2017-07

2017-06

2017-05

2017-04

2017-03

2017-02

2017-01

2016-12

2016-11

2016-10

2016-09

2016-08

2016-07

2016-06

2016-05

2016-04

2016-03

2016-02

2016-01

2015-12

2015-11

2015-10

2015-09

2015-07

2014-12

2014-11

2014-10

2014-09

2014-08

2014-07

2014-06

2014-05

Православний календар

Березень 2023
Пн   6 13 20 27
Вт   7 14 21 28
Ср 1 8 15 22 29
Чт 2 9 16 23 30
Пт 3 10 17 24 31
Сб 4 11 18 25  
Нд 5 12 19 26  
Паломницький центр ім. преп. Паїсія Величковського Духовно-культурний центр

Повчання про те, що потрібно уникати ворожнечі, чвар і ненависті

Повчання про уникання ворожнечі, чвар і ненависті

2013-01-27

Отже, перша полягає в тому, що Бог попускає терпіти святим біди, щоб вони через велич своїх заслуг і чудес не впали швидко у гордість. Друга – в тому, щоб інші не думали по них більше, ніж властиво людській природі, і не вважали б, ніби-то вони боги, а не люди. Третя – щоб сила Божа явилася могутньою, переможною, котра примножує проповідь через людей слабких і скутих кайданами. Четверта – щоб ясніше виявилося їхнє терпіння як людей, котрі служать Богові не задля винагороди, а являють таке благомисліє, що і після великих бід виявляють чисту любов до Нього. П’ята – щоб ми любомудрствували про Воскресіння. Насправді, коли ти побачиш, що чоловік праведний, сповнений різноманітних чеснот, зазнає без кінця бід, [серед таких обставин] і відходить із цього світу, то ти мимоволі подумаєш про потойбічний суд. Тому що, якщо люди не дозволяють своїм найманим працівникам піти без оплати і винагороди, то тим паче Бог ніколи не захоче відпустити без вінців тих, хто стільки потрудився. А якщо Він ніколи не позбавляє їх винагороди за працю їхню, то значить повинно бути існування і після тілесної смерті, щоб вони отримали винагороду за земну працю. Шоста причина – в тому, щоб усі ті, хто зазнає нещасть, мали достатню втіху і полегшення, дивлячись на них [святих] і пам’ятаючи про біди їхні. Сьома – щоб, коли ми закликаємо вас наслідувати їхні чесноти і кожному говоримо: “Наслідуй Павла і май ревність Петрову”, ви через велич здобутків святих не подумали, що вони були людьми іншої природи, і боязливо не зволікали б із наслідуванням. Восьма – коли потрібно ублажати і шкодувати, ми знали, кого потрібно вважати блаженним, а кого жалюгідним і нещасним.



Святитель Іоан Золотоустий.

Повернутися в розділ