Митрополит

Біографія митрополита Полтавського і Кременчуцького Федора (Бубнюка)

Храми єпархії

Храм Святого Архістратига Божого Михаїла в с.Петрівка

Свято-Миколаївський кафедральний собор м. Кременчука

Церква Покрови Пресвятої Богородиці у Полтаві

Список парафій Полтавської єпархії

Архів

2023-03

2023-02

2023-01

2022-12

2022-11

2022-10

2022-09

2022-08

2022-07

2022-06

2022-04

2022-02

2022-01

2021-12

2021-11

2021-10

2021-09

2021-08

2021-07

2021-06

2021-05

2021-02

2021-01

2020-12

2020-11

2020-10

2020-09

2020-08

2020-07

2020-06

2020-04

2020-03

2020-02

2020-01

2019-12

2019-11

2019-10

2019-08

2019-07

2019-06

2019-05

2019-04

2019-03

2019-02

2019-01

2018-12

2018-11

2018-10

2018-09

2018-08

2018-07

2018-06

2018-05

2018-04

2018-03

2018-02

2018-01

2017-12

2017-11

2017-10

2017-09

2017-08

2017-07

2017-06

2017-05

2017-04

2017-03

2017-02

2017-01

2016-12

2016-11

2016-10

2016-09

2016-08

2016-07

2016-06

2016-05

2016-04

2016-03

2016-02

2016-01

2015-12

2015-11

2015-10

2015-09

2015-07

2014-12

2014-11

2014-10

2014-09

2014-08

2014-07

2014-06

2014-05

Православний календар

Березень 2023
Пн   6 13 20 27
Вт   7 14 21 28
Ср 1 8 15 22 29
Чт 2 9 16 23 30
Пт 3 10 17 24 31
Сб 4 11 18 25  
Нд 5 12 19 26  
Паломницький центр ім. преп. Паїсія Величковського Духовно-культурний центр

Повчання про те, якими засобами відкривається потворність гріховного стану душі

Про гріховний стан душі

2012-07-04

Таким дзеркалом є пам’ять про добрих мужів і оповіді про їхнє блаженне життя, читання писань, закони, дані Богом. Якщо захочеш подивитися на зображення тих святих, побачиш огидність свого серця, а побачивши, ні в чому іншому не матимеш потреби, тільки б позбавитися своєї потворності. Ось для чого і корисне нам це дзеркало; воно робить зручним перетворення. Отже, ніхто не залишайся в образі безсловесних. Якщо раб не входить у дім отця, то як ти можеш вступити на поріг дому, будучи звіром? І що, кажу, звіром? Така людина гірша за звіра. Звір хоча й за природою своєю дикий, але часто завдяки людському мистецтву стає лагідним. А ти, який природну їхню звірячість перетворюєш на невластиву їм по природі лагідність, яке прощення будеш мати, коли свою природну лагідність перетвориш на неприродну звірячість? Дикого по природі робиш смирним, а себе, по природі смирного, всупереч природі перетворюєш на дикого? Лева приборкуєш і робиш ручним, а своєму гніву попускаєш бути більш неприборканим, ніж лев? У першому випадку зустрічаються два ускладнення: те, що звір позбавлений розуму, і те, що він лютіший за всіх; і проте ти, через достатню мудрість, дану тобі від Бога, долаєш і природу. Як же ти, котрий у звірах перемагаєш природу, у собі самому зраджуєш і природі, і досконалості волі? Якщо б я наказав тобі зробити лагідною іншу людину, ти не вважав би мій наказ неможливим, хоча і міг би заперечити, що ти не господар чужої волі і що не все від тебе залежить. Але тепер я накажу тобі приборкати твого власного звіра, над яким ти цілковитий господар. Отже, чим виправдаєшся в тому, що не володієш природою?



Святитель Іоан Золотоустий.

Повернутися в розділ