Митрополит

Біографія митрополита Полтавського і Кременчуцького Федора (Бубнюка)

Храми єпархії

Храм Святого Архістратига Божого Михаїла в с.Петрівка

Свято-Миколаївський кафедральний собор м. Кременчука

Церква Покрови Пресвятої Богородиці у Полтаві

Список парафій Полтавської єпархії

Архів

2024-03

2024-02

2024-01

2023-12

2023-11

2023-10

2023-09

2023-08

2023-07

2023-06

2023-05

2023-04

2023-03

2023-02

2023-01

2022-12

2022-11

2022-10

2022-09

2022-08

2022-07

2022-06

2022-04

2022-02

2022-01

2021-12

2021-11

2021-10

2021-09

2021-08

2021-07

2021-06

2021-05

2021-02

2021-01

2020-12

2020-11

2020-10

2020-09

2020-08

2020-07

2020-06

2020-04

2020-03

2020-02

2020-01

2019-12

2019-11

2019-10

2019-08

2019-07

2019-06

2019-05

2019-04

2019-03

2019-02

2019-01

2018-12

2018-11

2018-10

2018-09

2018-08

2018-07

2018-06

2018-05

2018-04

2018-03

2018-02

2018-01

2017-12

2017-11

2017-10

2017-09

2017-08

2017-07

2017-06

2017-05

2017-04

2017-03

2017-02

2017-01

2016-12

2016-11

2016-10

2016-09

2016-08

2016-07

2016-06

2016-05

2016-04

2016-03

2016-02

2016-01

2015-12

2015-11

2015-10

2015-09

2015-07

2014-12

2014-11

2014-10

2014-09

2014-08

2014-07

2014-06

2014-05

Православний календар

Березень 2024
Пн   4 11 18 25  
Вт   5 12 19 26  
Ср   6 13 20 27  
Чт   7 14 21 28  
Пт 1 8 15 22 29  
Сб 2 9 16 23 30  
Нд 3 10 17 24 31  
Паломницький центр ім. преп. Паїсія Величковського Духовно-культурний центр

Архів сайту www.orthodox.pl.ua | Проповіді

Слово на преставлення святого апостола і євангеліста Іоана Богослова

2012-10-08

9 жовтня Свята Православна Церква світло святкує день відходу до Господа одного із перших апостолів, одного із улюблених учнів Христових – святого Іоана Богослова.

Святий Іоан, син галилейського рибалки Зеведея і Саломії, до свого навернення до Христа був учнем Іоана Предтечі. Після ж навернення до Христа святий Іоан ніколи вже не відходив від Господа, тому що полюбив Його своїм чистим серцем більш за все на світі. Під час земного життя Спасителя Іоан разом із двома іншими найближчими учнями Його удостоївся бути свідком явлення Божественної слави на горі Фавор, був присутній при воскресінні доньки Іаїра; на Таємній Вечері Господь відкрив йому Свого зрадника – Іуду.

Читати повністю...

Не ображайте Божу Матір

2012-10-18

Є порок і дуже розповсюджений у російському народі, глибоко образливий для Божої Матері – це матірне лихослів’я, або, за Апостолом, гниле слово. І ти, сквернословець, перш за все ображаєш Ту, образ Якої бачиш у храмі і вдома.

Матірне, бранне слово, сам Апостол назвав гнилим, і цілком справедливо. Як гнилий предмет виточує сморід, заражає отрутою свого тління оточуючі предмети, так і слово скверне, оскверняючи вуста, заражає смородом розбещеності тих, хто слухає його. Воно паплюжить, очорнює, ображає священне для кожного слово – мати. А оскільки наша перша, найкраща мати – це Цариця Небесна, Пресвята Діва Марія (ми всиновлені Їй Самим Спасителем, Котрий милосердно назвав нас меншими братами Своїми), то кожен лихословець своєю сморідною лайкою перш за все ображає і хулить Матір Божу.

Читати повністю...

Повчання про те, наскільки корисно вправлятися у читанні Святого Письма

2012-10-23

Намагаймося все більше і більше вправлятися у читанні Святого Письма, оскільки це для нас є великим благом. Бо Слово Боже умудряє нашу душу, розум просвічує і привчає думати про небесне, робить нас вдячними за все, відвертає від усього житейського і надихає на подвиги, воно ж навчає нас тому, що ми можемо чекати допомоги у всіх своїх добрих починаннях, лише від Бога.

Читати повністю...

Чи може жінка приходити в храм на молитву, цілувати ікони і причащатися, коли вона “нечиста”?

2012-10-23

Ще у ІІІ столітті святому Діонісію, єпископу Александрійському, поставили таке запитання. І він відповів, що не думає, що жінки, котрі перебувають у такому стані, “якщо вони справді вірні й благочестиві, насміляться або підійти до Святої Трапези, або торкнутися Тіла і Крови Христових”, адже, приймаючи Святиню, потрібно бути чистим душею і тілом. При цьому він наводить приклад євангельської кровоточивої жінки, яка не наважилася торкнутися тіла Господа Ісуса Христа, але тільки краю Його одягу (Мф. 9, 20-22). Пояснюючи далі, святий Діонісій говорить, що молитися завжди дозволено у будь-якому стані. Сто років потому, відповідаючи  на це ж запитання, єпископ Александрійський Тимофій говорить, що не може доти, доки цей період не пройде і вона не очиститься. Такої ж точки зору дотримувався і святий Іоан Посник (VI століття), призначаючи і епітимію (церковне покарання, що дозволяє боротися із гріховною пристрастю) у випадку, якщо б жінка у такому стані насмілилась прийняти Святі Тайни.

Читати повністю...