Архієрей

Біографія архієпископа Полтавського і Кременчуцького Федора (Бубнюка)

Храми єпархії

Храм Святого Архістратига Божого Михаїла в с.Петрівка

Свято-Миколаївський кафедральний собор м. Кременчука

Церква Покрови Пресвятої Богородиці у Полтаві

Архів

2017-08

2017-07

2017-06

2017-05

2017-04

2017-03

2017-02

2017-01

2016-12

2016-11

2016-10

2016-09

2016-08

2016-07

2016-06

2016-05

2016-04

2016-03

2016-02

2016-01

2015-12

2015-11

2015-10

2015-09

2015-07

2014-12

2014-11

2014-10

2014-09

2014-08

2014-07

2014-06

2014-05

Православний календар

Серпень 2017
Пн   7 14 21 28
Вт 1 8 15 22 29
Ср 2 9 16 23 30
Чт 3 10 17 24 31
Пт 4 11 18 25  
Сб 5 12 19 26  
Нд 6 13 20 27  
Паломницький центр ім. преп. Паїсія Величковського Духовно-культурний центр

Архів сайту www.orthodox.pl.ua | Проповіді

Православний аскетичний досвід як засіб морально-духовного вдосконалення сучасної людини (на прикладі аскетичної доктрини преподобного Симеона Нового Богослова)

2011-07-21

Унікальність людини як творіння Божого полягає в тому, що людина є духовно-матеріальною істотою. Носієм матеріальности в людині є тіло, а духовности – дух (іпостась або особистість у православному розумінні цього визначення) і душа. Своєю матеріальною стороною людина причетна до тварного світу, а через духовну – здатна спілкуватися і єднатися зі своїм Творцем. У цьому, зрештою, і полягає мета людського буття. Людина, користуючись благодіяннями Бога, повинна стати причасницею Його Триєдиного життя, тобто обожитися.

Читати повністю...

До історії священицького роду Кривусьових

2011-07-21

Стародавній український священицький рід Кривусьо-вих веде свій відлік ще з першої половини XVIII сторіччя. Записи в метричній книзі церкви Різдва Богородиці містечка Жовнине Золотоніського повіту Полтавської губернії за 1805 рік, яка зберігається в Державному архіві Полтавської области, дають змогу припустити, що засновники роду походили з козацького стану і мали суто українське прізвище Кривусь. Вірогідно,  лише наприкінці XVIII – на початку XIX ст. деякі з Кривусів починають зватися на російський лад Кривусьовими, що пояснюється, імовірно, їхнім переходом у духовний сан.

Читати повністю...

Антирелігійна пропаганда у закладах культури УРСР у 1953-1964 роках (на прикладі Полтавської області)

2011-07-21

Питання про роль закладів культури у формуванні всебічно розвинутої особистости та вихованні моральности і духовности є одним із найважливіших. Актуальність цієї проблеми зумовлена духовною та культурною кризою нашого суспільства, що перебуває на перехідному етапі свого розвитку. Велике значення мали культурно-освітні заклади і в період перебування при владі М.С.Хрущова. Однак основним завданням було пропагування комуністичних ідей партії та соціалістичних завдань держави, а також формування матеріалістичного (атеїстичного) світогляду у громадян. В умовах науково-атеїстичної пропаганди та антирелігійної кампанії грубо порушувались основні права і свободи окремої людини, що посідають важливе місце у демократичному суспільстві, чого, на жаль, не було за часів панування радянської влади.

Читати повністю...

Повчання, котре містить у собі втіху під час тілесних страждань

2011-07-26

Утішай себе, улюблений, під час хвороб і страждань тим, що ця хвороба повинна закінчитися, а ти повинен переселитися у вічне життя, де забудеш будь-яке страждання. Смерть припинить твоє страждання; хоча б і ціле життя тривала твоя хвороба, вона неодмінно скінчиться смертю. Будь-якому нашому лиху кінець у смерті. Мало перетерпиш – вічно будеш втішатися, якщо тільки терпітимеш із вдячністю Богові.

Читати повністю...

Коротко і влучно: сімейне життя

2011-07-26

Сімейні стосунки повинні бути підпорядковані духовним потребам (свт. Феофан Затворник).

Щоб подружжя рухалося вперед, йому необхідно мати спільного духівника, бо він подібний до тесляра, котрий бажає підігнати дві дошки: зрубавши нарости, він стругає дошки, вирівнює їх і потім з’єднує між собою (старець Паїсій Святогорець).

Читати повністю...